Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Bychawie

Logo - Urząd Miejski w Bychawie

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

podinspektor w Wydziale Finansowym - 1 etat

Jednostka ogłaszająca
Urząd Miejski w Bychawie ul.Partyzantów 1 23-100 Bychawa
Data ogłoszenia
2023-11-29
Termin składania dokumentów
2023-12-11
Wymagane wykształcenie

wykształcenie wyższe bez stażu pracy lub średnie i 3 letni staż pracy;

Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne:

  1. wykształcenie wyższe bez stażu pracy lub średnie i 3 letni staż pracy;
  2. posiadanie obywatelstwa polskiego;
  3. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  4. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  5. nieposzlakowana opinia;
  6. znajomość obowiązujących ustaw i przepisów wykonawczych do tych ustaw dotyczących wykonywania obowiązków na zajmowanym stanowisku, a w szczególności:
    1. o podatku rolnym,
    2. o podatkach i opłatach lokalnych,
    3. o podatku leśnym,
    4. Ordynacja podatkowa,
    5. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
    6. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
    7. o opłacie skarbowej,
    8. Kodeksu postępowania administracyjnego,
    9. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
    10. o dostępie do informacji publicznej;
    11. o pracownikach samorządowych;
    12. rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
  7. umiejętność interpretacji i praktycznego stosowania obowiązujących przepisów prawnych i uregulowań prawnych dotyczących obowiązków na zajmowanym stanowisku pracy;
  8. Umiejętność sprawnej obsługi komputera w szczególności pakietu Microsoft Office, Libre Office, poczta elektroniczna.

Wymagania dodatkowe:

  1. preferowane wykształcenie wyższe o profilu ekonomicznym lub szkoła średnia o profilu ekonomicznym;
  2. umiejętność współpracy, komunikatywność,;
  3. dobre planowanie i organizowanie pracy, odpowiednia postawa etyczna, wysoka kultura osobista,
  4. dokładność, systematyczność, terminowość, bezstronność;
  5. zdolność koncentracji uwagi i ciągłego podnoszenia kwalifikacji;
  6. zdolność do przeprowadzania analiz.
Zakres obowiązków
  1. załatwianie wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
  2. przygotowywanie wniosków do wojewody o przekazanie gminie dotacji celowych na postępowanie w sprawie zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej i jego wypłatę;
  3. sporządzanie okresowych i rocznych rozliczeń dotacji oraz okresowych i rocznych sprawozdań rzeczowo-finansowych z realizacji wypłat zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
  4. kontrola podatkowa w zakresie podatku od nieruchomości z częstotliwością określoną przez naczelnika Wydziału;
  5. przyjmowanie deklaracji na podatek od nieruchomości, rolny i leśny od osób prawnych, jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, a także osób fizycznych, które deklarują podatek na zasadach obowiązujących osoby prawne, dokonywanie czynności sprawdzających złożonych deklaracji oraz bieżące ich ewidencjonowanie;
  6. bieżące prowadzenie ewidencji podatkowej nieruchomości w zakresie osób prawnych;
  7. prowadzenie rejestru przypisów i odpisów w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób prawnych;
  8. rozpatrywanie wniosków w sprawach: odraczania terminu płatności, rozkładania na raty, zwolnień i umorzeń zaległości w podatku rolnym, od nieruchomości, leśnym od osób prawnych oraz opracowywanie i wysyłanie decyzji w tych sprawach, w tym z uwzględnieniem przepisów z zakresu pomocy publicznej;
  9. przygotowywanie danych do sporządzenia sprawozdań budżetowych z zakresu podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób prawnych;
  10. prowadzenie postępowań podatkowych w sprawach związanych z określeniem wysokości zobowiązania podatkowego;
  11. dokonywanie porównania danych w ewidencji gruntów i budynków z ewidencją podatkową nieruchomości w celu zapewnienia powszechności opodatkowania, prowadzenie postępowań podatkowych na podstawie ustawy – Ordynacja podatkowa;
  12. prowadzenie dokumentacji skutkującej podleganiu opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości, rolnym i leśnym;
  13. prowadzenie postępowań o udzielenie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych stanowiących dochody gminy, a pobieranych przez urzędy skarbowe, w tym przygotowywanie postanowień;
  14. sporządzanie protokołów o stanie majątkowym dla innych organów podatkowych;
  15. przygotowywanie stanowiska do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lublinie w związku ze złożonym odwołaniem od wydanej decyzji;
  16. wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych dla podatników, którzy nie uregulowali w terminie należności podatkowych;
  17. prowadzenie egzekucji należności z tytułu nienależnie pobranego lub w nadmiernej wysokości zwrotu podatku akcyzowego przysługującego producentom rolnym;
  18. prowadzenie egzekucji należności z tytułu dotacji oświatowych wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości;
  19. współpraca z urzędami skarbowymi w zakresie egzekucji administracyjnej;
  20. sporządzanie sprawozdawczości z zakresu wykonywanych zadań;
  21. współpraca ze stanowiskiem ds. księgowości podatkowej i stanowiskiem ds. wymiaru podatków;
  22. zamieszczanie, aktualizacja i zmiany informacji publicznych w Biuletynie Informacji Publicznej zgodnie z oddzielnie ustalonym zakresem;
  23. prowadzenie dokumentacji zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt, przechowywanie i przekazywanie do archiwum;
  24. wykonywanie zadań powierzonych odrębnymi zarządzeniami w zakresie kontroli zarządczej w Urzędzie Miejskim w Bychawie;
  25. udostępnianie informacji publicznych;
  26. zastępowanie w razie urlopu lub nieobecności pracownika na stanowisku do spraw księgowości podatkowej i na stanowisku do spraw zwrotu podatku akcyzowego;
  27. wykonywanie innych prac zleconych przez przełożonych;
  28. wykonywanie prac z zakresu obronności i obrony cywilnej określonych w odrębnych przepisach;
  29. przestrzeganie regulaminu pracy, przepisów bhp i ppoż.;
  30. ochrona informacji niejawnych, o których mowa w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych;
  31. ochrona danych osobowych, o których mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych;
  32. gruntowna znajomość obowiązujących przepisów z zakresu wykonywania powierzonych zadań;
  33. dbanie o dobre stosunki międzyludzkie w miejscu pracy, o ład, porządek oraz ochronę powierzonego mienia;
  34. stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych i usprawnianie swojej pracy oraz właściwe rozplanowanie i organizacja własnej pracy na zajmowanym stanowisku.
Wymagane dokumenty
  1. list motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem oraz numerem telefonu kontaktowego lub e-mailem;
  2. życiorys (cv ) opatrzony własnoręcznym podpisem;
  3. oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych opatrzone własnoręcznym podpisem;
  4. oświadczenie kandydata o braku prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe opatrzone własnoręcznym podpisem;
  5. oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego opatrzone własnoręcznym podpisem;
  6. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie opatrzony własnoręcznym podpisem;
  7. ,,Zgoda na przetwarzanie danych osobowych” oraz „ Klauzula informacyjna” opatrzone własnoręcznym podpisem;
  8. kserokopia dokumentu potwierdzającego wymagane wykształcenie;
  9. kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń dokumentujących posiadany staż pracy (zaświadczenie o zatrudnieniu dokumentuje wyłącznie bieżący okres zatrudnienia tj. niezakończony stosunek pracy oraz okresy zatrudnienia występujące przed wejściem w życie przepisów nakazujących wydawanie świadectw pracy);
  10. kserokopie innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności tj. certyfikaty, zaświadczenia, referencje itp. (jeżeli kandydat takie posiada);
  11. kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Warunki pracy
  1. praca o charakterze administracyjno-biurowym,
  2. stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze powyżej 4 godz./dobę
  3. bezpośredni kontakt z interesantem, w tym praca z trudnym interesantem,
  4. wymiar czasu pracy: pełny wymiar czasu pracy (1 etat),
  5. miejsce pracy: Urząd Miejski w Bychawie, ul. Partyzantów 1 (praca wykonywana na II piętrze w budynku nie posiadającym windy),
  6. praca w godzinach: poniedziałek 8.00 – 16.00, wtorek-piątek 7.15 – 15.15.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W październiku 2023 r. (miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Bychawie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych był  niższy niż 6%.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w Punkcie Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Bychawie lub przesłać poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP, z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego albo pocztą na adres: Urząd Miejski w Bychawie  ul. Partyzantów 1, 23-100 Bychawa w zamkniętej kopercie A4 oznaczonej imieniem i nazwiskiem i adresem do korespondencji kandydata z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko: podinspektor w Wydziale Finansowym (1 etat)”,  w terminie do dnia 11 grudnia 2023 r. do godz. 16.00 (decyduje data wpływu do urzędu).

Uwagi

Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, jak również nie spełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane.

 Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie zaproszeni na postępowanie kwalifikacyjne obejmujące: test, część praktyczną i rozmowę kwalifikacyjną.

Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bychawie (https://umbychawa.bip.lubelskie.pl) oraz na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Miejskiego w Bychawie ul. Partyzantów 1.

W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym,     w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym umowę o pracę zawiera się na czas określony (nie dłużej niż 6 miesięcy). W czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.

Załączniki
  • pdf 184 KB pobrano: 15 razy
  • pdf 107 KB pobrano: 17 razy
  • pdf 1,09 MB pobrano: 13 razy
  • pdf 227 KB pobrano: 141 razy

  • Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Justyna Jendrzejczak
    Dodano do BIP dnia 29-11-2023 12:06:45